2012. február 10.

Miért a „kedvenc alvállalkozót” védi Limburger saját dolgozói helyett?


A Malév GH teljesen kiszolgáltatottá válhat egy monopolhelyzetbe kerülő beszállítónak

A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet közleménye – 2012. február 10.


A LESZ úgy értesült, hogy a saját dolgozókat hazaküldte Limburger Lóránt vezérigazgató ma reggel, miközben az évek alatt több százmillió forintos megrendelésekhez jutó alvállalkozó, a Tisza-Mobil Kft. emberei maradhattak a munkahelyen a Malév GH járműkarbantartó részlegén.

A mai napon váratlanul a munkahely elhagyására szólította fel a Malév Ground Handling vezetése a földi kiszolgálócég alkalmazottait a jármű-karbantartási részlegen. Ez a terület felel a kiszolgáló eszközök szervizeléséért, műszaki ellenőrzéséért. A területen évek óta bedolgozó Tisza-Mobil Kft. emberei azonban maradhattak, a továbbiakban ők látják el a feladatokat.

A Tisza-Mobil folyosói pletykák szerint a 2009-es sztrájkig évente mintegy 200 millió forintot, azóta 30-40 millió forintot keresett a Malévnek végzett munkákért. A karbantartási tevékenység cégen belüli visszafejlesztésével párhuzamosan egyre jobb pozícióba kerülő beszállító a Malév GH mellett gyakorlatilag az egyetlen vállalat, amelyik a speciális berendezések – vontatók, jégtelenítő gépek, áramfejlesztő kocsik, pneumatikus indítók – javítását el tudja végezni.
Három év leforgása alatt négy vezetőcserére került sor a Malév GH jármű-karbantartásnál. Az egyik osztályvezető, Békési Miklós, egyenesen a Tisza-Mobil cégcsoporttól érkezett a Jármű Osztály élére. Miután a kapcsolatra fény derült, Békési pár nap után távozott beosztásából. Kérdés, milyen információkat vitt magával? Mennyire körültekintő az a menedzsment, amelyik néhány napra szerződtet vezetőt a konkurenciától? A Tisza-Mobil mindenesetre ezután is pozícióban maradt a Malév GH-nál.

Az embereit a Malév GH alkalmazottak bérével közel megegyező összegért foglalkoztató beszállító más területeken, így a fedélzeti személyzet szállítását jelentő „crew-car” szolgáltatások terén is jelen volt a 2009. decemberi sztrájkig. A menedzsment szerint erre azért volt szükség, mert házon belül senki sem vállalta a feladatot. Csakhogy, ezt hallva rögtön tucatnyi Malév GH-alkalmazott jelentkezett a viszonylag jól fizető munkára – önként.

A Tisza-Mobil neve a két évvel ezelőtti sztrájk kapcsán is szerepelt a hírekben. Akkor ez a cég, és az ő alvállalkozói biztosítottak sztrájktörőket, amellyel a cégvezetés megpróbálta letörni a munkabeszüntetést. A Munkaügyi Főfelügyelőség időközben megállapította, hogy a sztrájktörők egy részét feketén alkalmazták a sztrájk idején.

A LESZ felszólítja a Malév GH vezérigazgatóját, hogy vonja vissza döntését, minden eszközzel a saját dolgozóinak munkahelyeit védje, és ne egyik kedvenc beszállítójának üzleti érdekeit. A fentiek alapján érdemes elgondolkodni: vajon milyen érdekeket követett és követ Limburger Lóránt? Milyen kapcsolat fűzi a Tisza-Mobilhoz, a cég tulajdonosaihoz?
A dolgozók körében makacsul tartja magát a szóbeszéd, hogy a kifizetett pénz egy része visszajut a vezérigazgatóhoz. Más magyarázat ugyanis nem igazán látszik a fentiekre.

Nincsenek megjegyzések: