![]() |
BOLDOG KARÁCSONYT! |
2013. december 25.
2013. november 21.
TELENOR-MAPLÉSZ flotta
A MAPLÉSZ 2012 decemberében megújította a flottaszerződését, és továbbra is biztosítja a tagszervezetei (HUNACCA, HUNALPA, LESZ, RMFSz) tagjai részére az új kedvezményes mobiltarifákat. Jelentős kedvezményes mobilnet csomagok is elérhetők. A részletekről keresd a helyi tagszervezeted vagy írj levelet a mapleszemail@gmail.com-ra.
MAPLÉSZ
2012. július 5.
MAPLÉSZ –
TELENOR flotta Hírlevél
2012. június
Mint azt előző hírlevelünkben is említettük,
elkezdődtek a tárgyalások flottánk ügyében a Telenorral.
A tárgyaláson a Telenor
képviselője jelezte, hogy a Malév megszűnése után is lehetséges a további
együttműködés.
Az érvényes szerződésünk
értelmében a MAPLÉSZ-flotta tagja az lehet, aki a két feltétel közül
valamelyiknek megfelel:
1. vagy a következő cégek munkavállalója: Malév
Zrt., ACE Kft ,
Malév GH Zrt., Malév Air Tours Kft., Trenkwalder Kft, ABC Kft., Airport
Security Kft.,
2. vagy
a MAPLÉSZ valamelyik tagszervezetének tagja (HUNACCA, HUNALPA, LESZ, RMFSz)
Mivel a flotta létszáma
korlátozva van és nincs lehetőség az előfizetések számának emelésére, egy
korábbi határozat érelmében továbbra is csak a MAPLÉSZ tagszervezetek tagjai
tudnak új előfizetést venni.
Aki nem valamelyik MAPLÉSz tagszervezet tagja, használhatja a meglévő előfizetéseit mindaddig, amíg a munkaviszonya fennáll a fent felsorolt vállalatok valamelyikénél, de az előfizetései számát nem bővítheti.
Aki nem valamelyik MAPLÉSz tagszervezet tagja, használhatja a meglévő előfizetéseit mindaddig, amíg a munkaviszonya fennáll a fent felsorolt vállalatok valamelyikénél, de az előfizetései számát nem bővítheti.
A Maplész tagszervezetei
július közepéig összesítik a rendszeresen fizető tagjaik, illetve pártoló
tagjaik névlistáját és bármilyen további bővítési engedélyt csak nekik adhatunk
ki.
Mivel a szerződés teljes
átvizsgálására, újratárgyalására a nyár folyamán kerül sor, természetesen hírlevélben
folyamatosan tájékoztatunk titeket a fejleményekről.
FONTOS! Akinek a munkaviszonya megszűnt vagy megszűnik és nem
tagja valamelyik MAPLÉSz tagszervezetnek, annak a szerződés értelmében át kell
váltania vagy át kellett volna váltani a Telenor egy publikus csomagjára.
Amennyiben ezt nem teszi meg, a rendszeres havi ellenőrzéseink alkalmával a
flottából ki kell jelentenünk és a Telenor fogja átváltani egy publikus
csomagra.
Ismételten kérjük, ha kérdésetek van, hozzánk
forduljatok: mapleszemail@gmail.com
címen. A Telenor boltok és a 1220-as ügyfélszolgálat nem tud és nem is adhat felvilágosítást a flottaszerződésünkről.
Amennyiben
kérdésetek van, minden esetben írjátok le, hogy milyen stádiumban van a
munkaviszonyotok (ha megszűnt/megszűnik a dátumot), tagjai vagytok-e a Maplész
valamelyik tagszervezetének (HUNACCA, HUNALPA, LESZ, RMFSZ)!
Üdvözlettel :
MAPLÉSZ
2012. május 28.
Autós demonstráció a légiközlekedésért
Az utasokat Bécsbe űzik, Budapest lassan lekerül a térképről
A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet közleménye – 2012. május 27.
Autós demonstrációt tartanak a repülőtéri dolgozók május 29-én, kedden a Liszt Ferenc Repülőtér bezárásra ítélt I. terminálja előtti főútvonal-szakaszon. Az akció célja, hogy felhívja közvélemény figyelmét: a légiközlekedés hanyatlása az utasok rovására megy, és az egész gazdaság számára óriási károkat okoz.
A repülőtéri dolgozókat elkeseríti, hogy a Malév csődjét követően további színvonal-csökkenés tapasztalható a repülőtéren. Az elhibázott privatizációkkal indult folyamat mára odáig jutott, hogy Budapest lassan lekerül a világtérképről, miközben az utasokat mintha szándékosan kergetnék Bécsbe vagy Pozsonyba – elég a Ryanair gépektől a terminálig a betonon vezető, több száz méteres sétára utalni. Eközben egymást érik a botrányos ügyekről szóló hírek a repülőtéri cégeknél. Mindez az egész gazdaság számára óriási, évente több tízmilliárd forintos károkat jelent.
Az I. terminál bezárása egyrészt a Malév csődjéhez hasonló szimbolikus veszteség, de a felújítására költött milliárdokat is értelmetlenné teszi. A II. terminál várhatóan túlzsúfolttá válik, a helyhiány mellett a munkaerőhiány is ront helyzeten. Komoly torlódásokra, hosszabb sorokra lehet készülni.
A demonstráció szervezését – a dolgozók kezdeményezése nyomán – a LESZ vállalta fel. A 10 és 19 óra közötti idősávra szervezett demonstráció miatt kisebb forgalmi torlódás elképzelhető az érintett útszakaszon.
* * *
A LESZ 2008 tavaszán, két szakszervezet összeolvadásával alakult. A hazai légiközlekedési ágazat legnagyobb érdekképviseleti szerve, a MAPLÉSZ (Magyar Polgári Légiszállítási Szövetség) tagja. A jelenleg több mint 1000 tagot számláló szervezet több ferihegyi vállalatnál erős pozíciókkal bír. Távlati célja ágazati szintű, tehát országos kollektív szerződés kidolgozása és elfogadtatása.
További információ:
További információ:
Csorba Attila, a LESZ elnöke: 20/973-6290
2012. április 28.
Megemlékezést tartott a MAPLÉSZ a magyar polgári légiközlekedés áldozatai emlékére
Az emlékezés és az összetartozás fontossága mellett napjaink repülésbiztonságára is felhívta a figyelmet a MAPLÉSZ
A Magyar Polgári Légiszállítási Szövetség közleménye – 2012. április 28.

A MAPLÉSZ nevében beszédet mondott Hortobágyi Ferenc ügyvivő. Hangsúlyozta, hogy a repülőtéren dolgozók családtagokként tartanak össze, mert összeköti őket a magyar repülés szolgálatának kötelessége. Elmondta, hogy az emlékezés kötelességét, most már van hol leróniuk a közforgalmi repülésben dolgozóknak, amit minden évben meg fognak tenni, hiszen nem feledhetik a szeretett áldozataikat, akikre büszkék. Felidézte, hogy a márciusban felállított emlékkő szomorú módon a Malév gyászos sorsára is emlékeztet.
A családis hangulatban megtartott rendezvényen, megemlékeztek többek között az 1961-es párizsi, az 1971-es koppenhágai és kijevi, a 75-ös bejrúti és a 77-es bukaresti katasztrófa – utasaira és legénységére, illetve a repülőtéren munkahelyi baleset áldozataivá vált dolgozókra, például az 1994-es repülőgép-tűz halottaira. Méltó helyszínt a Malév-emlékparkban a közelmúltban a MAPLÉSZ által állított emlékkő biztosított.
Az eseményen beszédet mondott Mónus Ferenc, korábbi TU-154-es és Malév vállalati főpilóta, a szakma igazi nagyja is, aki oktatóként, vizsgáztatóként is dolgozott és bár nyugdíjas, de jelenleg is meghatározó szerepet játszik a magyar közforgalmi repülésben. Beszédében megemlékezett az áldozatokról, akik közül a legtöbbel szoros barátságban volt.
Fodor Klára nyugdíjas légiutaskísérő beszédében kihangsúlyozta az emlékezés fontosságát és örömmel töltötte el az, hogy végre van hová kijönni emlékezni, ami reméli, hagyománnyá válik. A Malév szomorú sorsáról is beszélt, és elmondta, bízik abban, hogy lesz még magyar nemzeti légitársaság.
Molnár Zoltán, a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet alelnöke arra figyelmeztetett, hogy sajnos nincs okunk hátradőlni, nem állhatunk meg csak az emlékezésnél. A repülés ma már kevésbé kockázatos, mint ha autóba szállunk, de a jelenleg megfigyelhető esztelen repülőtéri spórolás növeli a kockázatokat.
A LESZ alelnöke hangsúlyozta, a szakértelem, a rutinos munkaerő megbecsülését a pillanatnyi profitmaximalizálás váltotta fel. Az embertelen, a kényszermunka határát súroló munkakörülmények, a gyorsan cserélődő, sokszor kölcsönzött státuszban alkalmazott munkaerő pedig növeli az emberi hibák előfordulásának esélyét.
Felháborító, hogy védőfelszerelések hiányoznak, ellentmondásos technológiai utasításokat adnak ki, és a pihenést szinte lehetetlenné tevő beosztásokban dolgoztatnak sokakat. Elmondta, hogy a MAPLÉSZ tagszervezetei, segítve az illetékes, de láthatóan leterhelt magyar és nemzetközi hatóságok munkáját, a továbbiakban is minden esetben fel fogják emelni szavukat, ha a szolgáltatások színvonalát, a munkavégzés biztonságát veszélyeztető jeleket tapasztalnak. A balesetek hátterében a legtöbbször emberi hibára akadnak a vizsgálóbizottságok. A humán tényező megkerülhetetlenül fontos a repülésben – emberéletekkel játszik, aki az átgondolatlan spórolást mindenáron erőlteti!
A LESZ alelnöke hangsúlyozta, a szakértelem, a rutinos munkaerő megbecsülését a pillanatnyi profitmaximalizálás váltotta fel. Az embertelen, a kényszermunka határát súroló munkakörülmények, a gyorsan cserélődő, sokszor kölcsönzött státuszban alkalmazott munkaerő pedig növeli az emberi hibák előfordulásának esélyét.
Felháborító, hogy védőfelszerelések hiányoznak, ellentmondásos technológiai utasításokat adnak ki, és a pihenést szinte lehetetlenné tevő beosztásokban dolgoztatnak sokakat. Elmondta, hogy a MAPLÉSZ tagszervezetei, segítve az illetékes, de láthatóan leterhelt magyar és nemzetközi hatóságok munkáját, a továbbiakban is minden esetben fel fogják emelni szavukat, ha a szolgáltatások színvonalát, a munkavégzés biztonságát veszélyeztető jeleket tapasztalnak. A balesetek hátterében a legtöbbször emberi hibára akadnak a vizsgálóbizottságok. A humán tényező megkerülhetetlenül fontos a repülésben – emberéletekkel játszik, aki az átgondolatlan spórolást mindenáron erőlteti!
A békés megemlékezés Demeter Csaba Hunalpa alelnök levezetésével és zárszavaival végződött, aki kihangsúlyozta az összetartozást, az egymással törődést, ami a „magyar közforgalmi repülés családjában” példaértékű. A megemlékezést a közös beszélgetések az emlékek felidézése zárta.
![]() |
FOTÓK: VIRÁG RICHÁRD |
* * *
A Magyar Polgári Légiszállítási Szövetség négy repülőtéri szakszervezetet tömörít, több ezer taggal. A pilóták és légiutaskísérők mellett a műszaki és biztonsági terület, a gép-kiszolgálás és üzemanyag-tankolás területén is képviselik a dolgozói érdekeket. A Légiszállítási Ágazati Párbeszéd Bizottság egyetlen munkavállalói reprezentatív képviselete.
További információ:
Hortobágyi Ferenc: 20/537-7771
Molnár Zoltán: 20/448-0110
www.maplesz.hu
2012. április 25.
2012. április 10.
A bíróság szerint nem alkalmazható a Munka törvénykönyve?
Csalódottan és hitetlenkedve fogadták a dolgozók a Fővárosi Munkaügyi Bíróság döntését
A Malév Ground Handling Zrt. üzemi tanácsának közleménye – 2012. április 10.
A Fővárosi Munkaügyi Bíróság nem jogerős döntése szerint a Munka törvénykönyve csak általánosságban beszél a cégek konzultációs kötelezettségéről csoportos leépítések idején, így nem jelent problémát, ha a munkaadó nem szolgáltat érdemi információkat. Az ÜT az európai jogra is hivatkozva fellebbezett a meglepő és csalódást keltő érvelésen alapuló végzés ellen.
A Malév GH, a Malév-csoport földi kiszolgálócégének üzemi tanácsa (ÜT) a közelmúltban megkezdett csoportos leépítések ügyében fordult nem peres eljárásban a Fővárosi Munkaügyi Bírósághoz, annak kimondását kérve, hogy a leépítés szabálytalan volt. A cégvezetés határidőre, illetve egyáltalán nem szolgáltatott érdemben használható adatokat a konzultációhoz. Hiába várta az üzemi tanács például a csoportos létszámcsökkentésben érintettek kiválasztási kritériumait, illetve az érintett, és korábban foglalkoztatott munkavállalók létszámát, foglalkoztatási csoportok szerint. Az ÜT álláspontja szerint ezzel a menedzsment megsértette a Munka törvénykönyve 94/B.§ 3. bekezdését.
A bíróság ezzel szemben az elsőfokú döntésben azt állítja, hogy a Mt. csak az előzetes adatközlés, a tájékoztatás és konzultáció kezdeményezését, illetve annak folytatását írja elő, de az ezekkel összefüggő részletszabályokat nem határozza meg pontosan. Így az elsőfokon eljáró bíróság szerint a cég eljárása szabályos volt.
Az Üzemi Tanács fellebbezéssel él a döntés ellen, a testület két fő okból nem tudja elfogadni a döntést. Az eljáró bíróság nem vette figyelembe a munkaügyi konzultáció, mint jogintézmény célját: érdemi véleménycserére szolgál, a megállapodás érdekében. Azzal, hogy a Malév GH vezetése az eredményes tárgyaláshoz szükséges adatokat tartott vissza, ellehetetlenítette, tartalmatlanná tette a konzultációt.
Másrészt, mivel állami tulajdonban lévő vállalatról van szó, közvetlenül alkalmazandó az Európai Tanács 98/59/EK irányelve (1998. július 20.) a csoportos létszámcsökkentésre vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről. Ugyanígy alkalmazni kell az Európai Parlament és a Tanács 2002/14/EK irányelvét (2002. március 11.) az Európai Közösség munkavállalóinak tájékoztatása és a velük folytatott konzultáció általános keretének létrehozásáról is. Ezek alapján – még ha a bíróság szerint a magyar Munka törvénykönyvének rendelkezései nem is alkalmazhatóak megfelelően a konkrét gyakorlatban – egyértelmű, hogy a munkáltatónak minden olyan információt meg kell adnia az üzemi tanács részére, amely konstruktív javaslatok tételéhez, az érdemi konzultációhoz szükséges.
A Malév GH dolgozói mára megtanulták, hogy saját vezetőiktől nem várhatnak segítséget és együttműködést. Reménykedve fordultak az igazságszolgáltatáshoz, hogy az vessen gátat a hazai és európai joggal egyaránt ellentétes gyakorlatnak. Az elsőfokon hozott döntés azonban azt mondta ki, hogy a Munka törvénykönyvének csoportos leépítésekre és munkaügyi konzultációra vonatkozó rendelkezései konkrét esetben szinte megfoghatatlanok. Bár a döntés csalódást keltő, az emberek továbbra is bíznak az igazságszolgáltatásban – a másodfokon eljáró bíróság kedvező ítéletében.
***
További információ: Lukács Edina, az üzemi tanács elnökhelyettese, 20/583-8620
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)